Együtt Székesfehérvárért! – KÉPES program
Idén is folytatódik a KÉPES program, melyben cégünk is részt vesz
A KÉPES program (Közösségi Értékteremtő Program) elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a vállalati szféra és az önkormányzat összefogásában olyan megoldásra váró feladatok valósuljanak meg, melyek maradandó értéket teremtenek a helyi közösség számára 2013 óta.
A tavalyi évben négy óvodaudvar került megújításra: a Rákóczi Utcai Óvoda, a Napsugár Óvoda Nefelejcs Utcai Tagóvodája, a Ligetsori Óvoda Palotavárosi Tagóvodája és a Szárazréti Óvoda, melyek udvaráról elbontották a javíthatatlan, balesetveszélyes játszóeszközöket és újak kerültek a helyükre.
A székesfehérvári óvodaudvarok után, 2020-tól a felújítások immár az általános iskolákban folytatódnak.
A KÉPES program 2020. évben az Önkormányzat tulajdonában lévő és a Tankerület fenntartásában működő általános iskolák közül az Arany János Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI (Székesfehérvár, Budai u. 90. telephely), a Zentai Úti Általános Iskola (Székesfehérvár, Zentai u. 8.) és a Hétvezér Általános Iskola (Székesfehérvár, Hétvezér tér 1.) intézményeket érinti.
Ezen felül a Teleki Blanka Gimnázium kémia tanterme is felújításra kerül a programon belül.
2020-tól a Székesfehérvári Tankerületi Központ is csatlakozott a programhoz, így a támogatók köre három résztvevőre bővült.
A felújítási munkálatokat az előző évekhez hasonlóan a Városgondnokság szakemberei végzik a nyári és őszi hónapokban.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester a példaértékű összefogás kapcsán úgy fogalmazott: „Mindig el kell mondjuk: ez a program a helyi vállalkozások akarata, kezdeményezése és munkája, valamint az önkormányzat és most már a tankerület összefogása nélkül nem valósulhatna meg. Arra külön büszke vagyok, hogy még ebben a nagyon nehéz társadalmi és gazdasági helyzetben is, amelyet a koronavírus-járvány okozott, meg tudjuk valósítani ezt a több éves hagyománnyal rendelkező programot. Köszönöm a cégeknek, hogy nem álltak meg az óvodáknál és idén iskolák udvarai, tantermei szépülnek majd meg.”
A programban jelenleg 25 székesfehérvári és Székesfehérvár környéki vállalat, vállalkozás vesz részt, akik az együttműködés aktív támogatói. A résztvevő cégek az idén több mint 14 millió forinttal támogatják az iskolák felújítását. A Székesfehérvári Tankerületi Központ is ugyanezzel az összeggel járul hozzá a költségekhez, Székesfehérvár Önkormányzata a fennmaradó rész fedezi, és a Városgondnokság által elvégzett kivitelezés munkadíját is az önkormányzat finanszírozza.
Az anyagi támogatás mellett a program kiemelt eleme a szemléletformálás és az önkéntesség kultúrájának továbbfejlesztése, így a szokásokhoz híven az idei évben is megszerveznek majd egy önkéntes nap az egyik érintett iskolában, amelyen a vállalatok önkéntesei mellett az iskolai munkaközösségek, a gyerekek és a szülők is részt vesznek a tervek szerint. Az önkéntes napon olyan munkák megvalósítására kerül sor, melyek hozzájárulnak az iskolák udvarainak rendezettebbé tételéhez.
A programban az idei évben résztvevő cégek:
ALBA MINERAL SZÉKESFEHÉRVÁRI ÁSVÁNYVÍZ Kft.
ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft.
Auchan MAGYARORSZÁG Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Brooks Instrument Kft.
DENSO Gyártó Magyarország Kft.
GEALAN Hungary Plast Kft.
G.E.B.E. Belföldi - és Nemzetközi Árufuvarozó Kft.
GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft.
Győri Keksz Kft.
Hanon Systems Hungary Kft.
Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft.
Hungrana Keményítő és Izocukorgyártó és Forgalmazó Kft.
Hydro Extrusion Hungary Kft.
HTM Magyar - Osztrák Ipari, Szolgáltató és Kereskedelmi Zrt.
Balance-99 Zrt.
IVANICS Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
KLEMOL Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.
MASTERPLAST Nyrt.
SeaCon Europe Kft
Etyeki Tüzép Kft.
Regnum Intertrans Kft.
VIDEOTON HOLDING Zrt.
VT - ASYST Kft.
Pannonjob Humán Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
A Seacon Oracle új szintre emeli a flottakezelést
Maximális biztonság, rugalmas elérés a felhőben bárhonnan
A Seacon elérhetővé tette SeaFleet flottakezelő megoldását Oracle felhőben, az Oracle legújabb, autonóm adatbázisán futva. Az Oracle Autonomous Database a világon elsőként önvezérelt módon működik, képes a védelmét saját maga ellátni, valamint javítócsomagokat telepíteni és finomhangolást végezni. Ezáltal a Seacon SeaFleet flottakezelő megoldása kiemelkedő teljesítményt és biztonságot nyújt ügyfeleinek, emellett a rendszer működtetése is jóval egyszerűbbé válik a Seacon számára.
A Seacon Europe nyolc éve van jelen gépjárműflotta nyilvántartó rendszerével (Seafleet.hu) és számos fontos hazai referenciát tudhat a magáénak. A flottakezelési feladatok teljes körét lefedi a nyilvántartáson és üzemeltetésen túl az adózáson át a költségelemzésekig és riportokig. A megoldás a napi, operatív flottamenedzselési munka támogatásán túl műszaki és gazdasági kontrolling rendszenek is tekinthető, amely egyaránt képes az üzemeltetők és a kereskedők munkájának támogatására.
A böngészőből bárhonnan, többféle eszközről elérhető felhő-alapú megoldások népszerűsége az utóbbi időben különöses felértékelődött a helyszínen telepített, csak vállalati hálózatból, sőt akár csak vállalati telephelyről elérhető rendszerekkel szemben. A felhő alapú megoldások emellett eddig nem tapasztalt skálázhatóságot és világszínvonalú biztonságot tesznek lehetővé.
Az Oracle Autonomous Database üzemeltetése is egyszerűbb a hagyományos adatbázisokénál, hiszen az autonóm megoldások képesek saját maguk monitorozására, finomhangolására, automatikusan felhelyezik a javítócsomagot és még sok egyéb rutinszerű feladatot levesznek az üzemeltetők válláról.
Az SeeFleet megoldást Oracle felhőből, Oracle Autonomous Database alapokon használja az E.ON Hungária energiaszolgáltató. Kühn Patrik, az E.ON Hungária Zrt. gépjármű flotta menedzsment vezetője elmondta:
„Az E.ON minden általa használt informatikai megoldással szemben nagyon magas biztonsági és teljesítménybeli elvárásokat támaszt. Összesen 2300 járműből álló flottánk kezelése nagy és komplex feladat. A SeaFleet segítségével biztosítani tudjuk az elvárt biztonságot és a megfelelő teljesítményt. A felhő megoldás nyújtotta rugalmasság, a különféle eszközökön, bárhonnan elérhető alkalmazás pedig különösen nagy segítséget jelent akkor is, amikor munkatársainknak távolról kell elvégezni a feladataikat.”
„Az autonóm adatbázis új fejezetet nyitott az adatbáziskezelésben. Az első olyan megoldás az iparágban, amely önvezérlő, önjavító és saját biztonságáról is gondoskodik. Ezzel akár 80%-kal csökkenti az adatbázis adminisztráció költségeit, valamint a biztonságot és a garantált rendelkezésre állást is új szintre emeli. Az Oracle Autonomous Database használatával a Seacon és minden innovatív partnerünk több erőforrást fordíthat termékfejlesztésre és ügyfelei kiszolgálására, a működtetés számos feladatát pedig az Oracle Autonomous Database-re bízhatja.” – tette hozzá Reményi Csaba, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója.
További információk:
Seacon SeaFleet flottakezelő rendszer ismertetése
Oracle Autonomous Database
Forrás:
A Seacon Europe megkapta a Bisnode AA tanúsítványát
Tanúsítvány a pénzügyileg legstabilabb cégeknek
A Bisnode nemzetközi cégminősítő minden vállalkozás pénzügyi stabilitását, üzleti megbízhatóságát minősíti egy folyamatosan visszamért és bizonyított, nemzetközi szakértők által kialakított rendszer alapján. Így került kiválasztásra cégünk, a Seacon Europe is, mint a pénzügyileg legstabilabb cégek egyike. Ez alapján vállalkozásunk a magyar cégek azon 9,82 %-ába tartozik, akik pénzügyileg a legszilárdabb lábakon állnak, azaz rendelkeznek valamilyen Bisnode tanúsítvánnyal.

Nagy megtiszteltetés cégünk számára, hogy a Bisnode objektív cégminősítése alapján a legjobbak között szerepelhetünk. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a piacon tisztességesen járjunk el, így fontos számunkra, hogy egy külső szakértő is megerősítette, hogy cégünk fizetésképtelenségi valószínűsége kiemelkedően alacsony. Hisszük, hogy a Bisnode tanúsítvány segítségével ügyfeleink, szállítóink, munkavállalóink felé is tovább fokozzuk azt a bizalmat, mely egyre fontosabb a hosszú távú, stabil üzleti kapcsolatokban. Azzal, hogy a Bisnode független szakértőként ismerte el cégünk stabilitását, azt az üzenetet hordozza számunkra, hogy jó úton járunk cégünk építésében. Mivel vállalkozásunk minősítése szigorúan szakmai szempontok alapján történt és arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet, így a Bisnode tanúsítvány valóban pozitívan különbözteti meg cégünket a piacon.
A Seacon Europe a Bisnode AA (dupla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 1,75 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata nagyon alacsony.
A Bisnode tanúsítvány alapja a Bisnode minősítése, mely nemzetközi szinten 1908 óta minősíti a cégeket megbízhatóságuk alapján. A Bisnode tanúsítvány mely AAA, AA és A jelzéssel kerül kiállításra jelzi a cégek stabilitását, és azt, hogy az ilyen jelzéssel – azaz a Bisnode tanúsítvánnyal – rendelkező vállalkozás pénzügyileg stabil. Az AAA cégminősítést 1989-ben vezették be és 1996 óta kaptak lehetőséget a vállalatok, hogy üzleti megbízhatóságukat tanúsítvány formájában is megmutassák. A tanúsítvány lehetőséget nyújt az arra jogosult cégek számára, hogy mások számára megmutassák cégük elismert, megbízható, hitelképes vállalat. A Bisnode tanúsítványt Európa számos országában használják, és a Skandináv országokban etalonnak számít üzletkötés esetén.
A Bisnode minősítés több hivatalos forrásból származó adaton alapul, úgy mint Igazságügyi Minisztérium adatai, cégbíróság bejegyzései, NAV és más hatóságok adatai. A hivatalos források adatai mellett beépíti a vállalatra vonatkozó pénzügyi információkat, úgy mint mérlegadatok, eredmény-kimutatás, trendek. A minősítés figyelembe veszi a cég vagy szervezet demográfiai adatait, azaz a cég életkorát, tevékenységét, méretét, tulajdonosait, azok kapcsolódásait. A Bisnode fizetési tapasztalat program adataiból beépíti a minősítésbe, hogy az adott vállalkozás határidőben vagy késéssel, azaz milyen fizetési fegyelemmel egyenlíti ki számláit. A fentieken kívül számos egyéb gyűjtött információt is hozzátesz a rendszer a Bisnode minősítéshez, úgy mint végrehajtási adatok vagy sajtóhírek.
Mivel a Bisnode minősítés nemcsak cégünk jelenlegi pénzügyi stabilitását mutatja, hanem a Bisnode minősítés kialakításának köszönhetően azt is, hogy ez elkövetkező egy évben milyen valószínűséggel válik fizetésképtelenné vállalkozásunk, büszkén állíthatjuk, hogy a Seacon Europe a jövőben is stabil szereplője lesz a piacnak.
Covid és a napi élet

2020-ban, nálunk pedig március elejétől nagyot változott a világ.
Nagyot változott az ügyfeleinknél, akik vagy a forgalom visszaesése miatt tervezik éppen újra az évet, (vagy az életüket), míg mások (pl. a futárszolgálatok) beleszakadnak a rájuk zúdult plusz munkába.
Nagyot változott nekünk, mint szoftver fejlesztőknek is, hiszen meghatározóan távmunkában dolgozunk, a fizikai ügyfélkapcsolatunk minimálisra csökkent, pár vevőjelöltünk is elgondolkodott, szabad-e most új rendszert indítania? Mások pedig azon, hogy ez a kicsit belassult időszak pont alkalmas arra, amire máskor -rohanás közben- nehezen jut idő, azaz éppen ideális helyzet van bevezetni egy, a napi munkát távolról is elvégezhetővé tevő megoldást, felújítani, modernizálni az eszközparkot. Ami biztos, a digitalizáció szerepe érezhetően felértékelődött, és ez várhatóan egy markáns trend marad.
A Seaconban a visszatervezés, a lassítás helyett a gázra léptünk, hiszen meggyőződésünk, hogy ezekben a Covid által uralt hónapokban nagyon sok cég felismerte, milyen nagy érték, ha a napi munka távolról is végezhető, ráadásul úgy, hogy követni lehet, melyik munkatárs hol tart a feladataival, netán egy-egy munkafázis akár okostelefonról is működhet. Hogy az „ébredés utáni” pillanatoktól a lehető legtöbbet tudjunk segíteni, az eddig is népszerű Seafleet nevű gépjármű flottamenedzsment rendszerünket jelentősen kibővítettük.
- A szervizesemények utólagos lekövetését támogató modulnak elkészítettük a nagyvállalati változatát, ami már munkafolyamat támogatást is biztosít, e mellett a javítási munkák szakmai kontrolljának a támogatását is lehetővé teszi. A kis autódarabszámú ügyfeleknek meghagyjuk az egyszerűbb (és olcsóbb) alapverzió használati lehetőségét.
- Több modulba beépítettünk a napi használatot segítő megoldásokat.
- Kifejlsztettünk három, teljesen új funkciót, amik;
- Beszerzési folyamat támogatása (Önálló modul)
- Csereautó kezelés (Önálló modul)
- Panasz kezelés (az Ügyintézési folyamatok funkciócsoportba illesztett)
A módosított változat május 12-től érhető el, a Seafleet.hu oldalon a változásokat átvezettük. Május közepétől már az új változatot forgalmazzuk, természetesen aktualizált dokumentációval.
MAJOSZ és Innoskart közös szervezésű üzleti találkozó
Vedd át az irányítást! Ez volt a hívószava a MAJOSZ (Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége) és az Innsokart Klaszter közös szervezésű Nyárköszöntő üzleti találkozójának, amely vidéki kkv fejlesztési kiskonferencián több, mint 20 vállalat képviselte magát június 21-én pénteken a napfényes Balatonszéplak-Felsőn.

A program előadásai arra kívánták felhívni a figyelmet, hogy a kkv szektorban nagyszerű ötletekkel, kisebb költségvetésből is lehet fejlődést elérni. Az első előadáson Kulcsár Alexandra, az ERP-consulting.hu vezető tanácsadója a járműalkatrészgyártásban alkalmazott vállalatirányítási rendszerekről tartott egy gondolatébresztő előadást, majd Dr. Györgypál László, a Pozi.tech képviseletében az ipari termelés hatékonyságának legfontosabb szűk keresztmetszetéről, azaz a logisztikáról beszélt, bemutatta hogyan lehet optimalizálni, pontosan nyomon követni az objektumok helyzetét és mozgását bármilyen típusú beltéri vagy kültéri környezetben, valós időben, a legnagyobb pontossággal.
A résztvevők nemcsak a kkv fejlesztési lehetőségekről kaphattak információkat, hanem egy könnyed Balaton parti ebéd után elektromos hajózáson is részt vettek, emellett át vehették az irányítást elektromos egykerekűek, elektromos rollerek, elektromos kerékpárok és elektromos autók, pontosabban két elképesztő Tesla felett.
A rendezvényen kipróbálható csodálatos eszközöket a MAJOSZ együttműködő partnereinknek köszönhettük: az izgalmas elektromos egykerekűeket és rollereket az I’NMOTION HUNGARY, a gyönyörű elektromos kerékpárokat a CSEPELBIKE, míg a lenyűgöző Teslákat az ETALON TOOLS KFT. ajánlotta fel. Az impozáns helyszínt és az elektromos hajózást a Calypso Étterem biztosította.
Forrás: