EUREKA program

A SEACON EUROPE sikeresen bekapcsolódott az NKFI Hivatal által meghirdetett „Az EUREKA programban való magyar részvétel támogatása (2018-2.1.3-EUREKA)” programba. A cseh LEVEL sro együttműködésével kidolgozott közös FLEETHEALTH projektjavaslat mind EU szinten, mind a két tagországban támogatást nyert. A két cég közös fejlesztéseinek az átfogó célja olyan automatizált adatgyűjtés kidolgozása, amely meghaladja a GPS nyomkövető eszközökkel történő szokásos adatgyűjtések körét azzal, hogy összegyűjtik a fedélzeti információkat (hibakódok) a vezérlőegységekből és/vagy további érzékelőkről, ezt kiegészítik a hivatalos bizonylatokból és a környezeti jellemzőkből származó értékekkel, az eredményt pedig a JÁRMŰ ÁLLAPOTÁNAK a PONTOS ÁBRÁZOLÁSÁRA használják fel.
FLEETHEALTH: Jármű egészségügyi és csalás felderítési megoldás a közúti közlekedés számára továbbfejlesztett fedélzeti egység, kommunikációs készülék és felhő alapú alkalmazásként működő flotta üzemeltetést támogató szoftver kifejlesztésével.
FLEETHEALTH projekt
Intelligens flottamenedzsment megoldásunk az integrált, vezeték nélküli vagy vezetékes érzékelők koncepcióját valósítja meg, amely a projekt során további elektronikusan gyűjtött és feldolgozott információkkal egészül ki a jármű eseményeinek felderítésére és nyomon követésére, a vállalatirányítás (MIS) és ügyviteli rendszer (ERP) információ-ellátására. A megoldás csökkenő üzemeltetési költségeket, tervezhetőbb kapacitásokat, a jármű „egészségi állapotára” és csalásmentes működésére gyakorolt pozitív hatásokat ígér.
A FLEETHEALTH projekt végrehajtásával a meglévő SEAFLEET (https://seafleet.hu/) terméket a cseh LEVEL (www.positrex.com) új fejlesztéseinek az integrálásával EU SZINTŰ MEGOLDÁSSÁ emelve, objektív mérési eredményeket biztosítva tesszük lehetővé a felhasználók számára, hogy jobb döntéseket hozzanak a flotta üzemeltetésével és a járművek használatával kapcsolatban. Ezt az értéknövekedést a közlekedésben a két teljesen újszerű JÁRMŰ EGÉSZSÉG és CSALÁS FELDERÍTÉS rendszermodulok kifejlesztésén keresztül fogjuk sikerre vinni.
Az új modulok a SEAFLEET flottakezelésben lesznek elérhetők, teljesen integrálva a vállalatirányítás folyamataiba.
https://www.eurekanetwork.org/
https://nkfih.gov.hu/palyazoknak/eureka-programban-valo/eureka-programban-valo
Adatvédelem gyakorlata
GDPR – európai uniós adatvédelmi rende-let. Minden gazdálkodónak, szervezetnek alkalmaznia kell. A gyakorlati alkalma-zásról és az adatbiztonság témaköréről szakértőt kérdezünk.
Állíthatjuk, minden gazdálkodó, minden szervezet kezel személyes adatot. Azonosí-taniuk kell az adatkezeléseket, azok célját, jogalapját. Jogszabályi előírás: az Informá-ciós Önrendelkezési Jogról és az Informáci-ószabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info tv), valamint a GDPR (2016/679. számú Európai Parlament és Tanács Rendelete). A jogkövetéshez praktikus tanács: rendelkezni kell adatvagyon leltárral, kockázatelemzés-sel, adatvédelmi szabályzattal, és a munka-vállalók részére rendszeresített adatkezelésre vonatkozó nyilatkozatokkal, továbbá adatvé-delmi incidens esetére rendszeresített nyil-vántartási blankettával.
A témában az adatvédelem gyakorlati prak-tikáiról, óvatossági megoldásairól és az adat-biztonság témaköréről Pokó István szakértőt kérdeztük meg.
„A GDPR előírja, hogy az adatkezelőknek technikai és szervezési intézkedéseket kell végrehajtania az adatbiztonság garantálására. A megfelelés elválaszthatatlan része az infor-mációs rendszereik felkészítése, a külső véde-lem és a belső felügyelet kialakítása. Olyan IT biztonsági evidenciákat kell beépíteni, mint a felhasználóazonosítás, jogosultságkezelés, ví-rusvédelem, biztonsági mentések, incidenske-zelés... Az elvégzett feladatok járulékos hasz-not is hoznak magukkal, mert segítik a rendelet legnagyobb kihívásának az elszámoltatható-ságnak teljesítését is [5. cikk (2) bekezdés: Az adatkezelő felelős a törvény betartásáért, to-vábbá képesnek kell lennie e megfelelés igazo-lására]. Tehát nem elég az egyszeri megfelelés, folyamatosan bizonyítani kell a jó gyakorlatot! Egy jól felkészített rendszerben automatikusan keletkeznek azok a dokumentumok, biztonsá-gi/működési események naplói, melyek támo-gatják az előírt bizonyítékképzést.” – foglalta össze röviden Pokó István szakértő.
A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkama-ra számos alkalommal szervezett adatvédel-mi tárgyú oktatást, tréninget. A kamara a ha-táskörébe tartozó regisztrált gazdálkodóknak ismételt tájékoztatót biztosít 2019. áprilisban, térítésmentesen. Ide elsősorban a témában nem jártas „kezdőket” várjuk majd.
Jól felkészített IT rendszerben automatikussá válik a gdPR bizonyítékképzés. – Pokó István, fejlesztési igaz-gató, seacon Europe kft.
Egy újabb sikeres rendezvényen vagyunk túl
Az Innoskart klaszter 2018 január 30-adikán „ismerkedési délelőttöt” tartott a 80-nál több céget és intézményt számláló tagjai számára, amit az elmúlt időszakban történt jelentős tagbővülés tett indokolttá. A gördülékeny lebonyolítás érdekében profi partnert, az MVÜK-t választotta a technikai lebonyolítás támogatójának. A közel 40 cég (klaszter tag) megjelenését vonzó rendezvényen a Seacon ügyvezetője gáláns felajánlást tett; 2018-ban valamennyi klasztertag számára 20% kedvezményt biztosít cége minden, saját fejlesztésű szoftver termékének licensz díjából.
A rendezvényen kiemelt hangsúlyt kapott az IOT és az Ipar4, ami úgy szállítói, mint alkalmazói szempontból fókuszba került a GDPR-ral együtt.
SWAM Eurostars nemzetközi projekt

CRM-re mindenkinek szüksége van
2017 őszén stratégiai szövetségre lépett az Adamo nevű ügyviteli rendszert fejlesztő és képviselő Webpartners és a Seacon Europe.
Az együttműködés keretében a két cég egyrészt kölcsönösen képviseli egymás termékeit a piacon, másrészt megkezdték rendszereik összekapcsolását. Ennek első lépéseként a Seafleet Cardealer modulja, és az Adamo számlázási, folyószámla kezelési és CRM moduljainak az összekapcsolása folyik. Ennek eredményeként a Seafleetet használó gépjármű kereskedők, leasing cégek már úgy kezelhetik az értékesített flottát és ügyfeleiket, hogy a releváns események azonnal bekerülnek a vevőkezelést támogató CRM rendszerbe, miközben a banki eseményekről a könyvelési rendszert amúgy nem használó értékesítő is azonnali információkat kap a flottakezelő rendszerben.
Az integrált megoldással kapcsolatos igényt jól mutatja, hogy az első ügyfél már élesben használja a két összekötött rendszert, több helyen pedig folyik a bevezetés előkészítése.
Az Adamot a Seacon Europe önálló rendszerként is értékesíti, az ezzel kapcsolatos kereskedelmi munkát megkezdte, a konzulensi, tanácsadói feladatokra felkészült. Ennek megfelelően a GINOP 3.2.2-es pályázati konstrukció keretében is képes ügyviteli, CRM és feladatmenedzsment megoldásokat, vagy távmunkát támogató eszközöket biztosítani ügyfelei számára.
Az integráció kellemes hozadéka, hogy az Adamo, mint termelésirányításra fókuszáló ERP, a Seacon Ipar 4-es, mérésadatgyűjtési és a berendezések, gyártóeszközök működés analízisét szolgáló megoldásaival is kiválóan párosítható.