A Seacon Europe megkapta a Bisnode AA tanúsítványát
Tanúsítvány a pénzügyileg legstabilabb cégeknek
A Bisnode nemzetközi cégminősítő minden vállalkozás pénzügyi stabilitását, üzleti megbízhatóságát minősíti egy folyamatosan visszamért és bizonyított, nemzetközi szakértők által kialakított rendszer alapján. Így került kiválasztásra cégünk, a Seacon Europe is, mint a pénzügyileg legstabilabb cégek egyike. Ez alapján vállalkozásunk a magyar cégek azon 9,82 %-ába tartozik, akik pénzügyileg a legszilárdabb lábakon állnak, azaz rendelkeznek valamilyen Bisnode tanúsítvánnyal.

Nagy megtiszteltetés cégünk számára, hogy a Bisnode objektív cégminősítése alapján a legjobbak között szerepelhetünk. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a piacon tisztességesen járjunk el, így fontos számunkra, hogy egy külső szakértő is megerősítette, hogy cégünk fizetésképtelenségi valószínűsége kiemelkedően alacsony. Hisszük, hogy a Bisnode tanúsítvány segítségével ügyfeleink, szállítóink, munkavállalóink felé is tovább fokozzuk azt a bizalmat, mely egyre fontosabb a hosszú távú, stabil üzleti kapcsolatokban. Azzal, hogy a Bisnode független szakértőként ismerte el cégünk stabilitását, azt az üzenetet hordozza számunkra, hogy jó úton járunk cégünk építésében. Mivel vállalkozásunk minősítése szigorúan szakmai szempontok alapján történt és arra sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet, így a Bisnode tanúsítvány valóban pozitívan különbözteti meg cégünket a piacon.
A Seacon Europe a Bisnode AA (dupla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 1,75 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata nagyon alacsony.
A Bisnode tanúsítvány alapja a Bisnode minősítése, mely nemzetközi szinten 1908 óta minősíti a cégeket megbízhatóságuk alapján. A Bisnode tanúsítvány mely AAA, AA és A jelzéssel kerül kiállításra jelzi a cégek stabilitását, és azt, hogy az ilyen jelzéssel – azaz a Bisnode tanúsítvánnyal – rendelkező vállalkozás pénzügyileg stabil. Az AAA cégminősítést 1989-ben vezették be és 1996 óta kaptak lehetőséget a vállalatok, hogy üzleti megbízhatóságukat tanúsítvány formájában is megmutassák. A tanúsítvány lehetőséget nyújt az arra jogosult cégek számára, hogy mások számára megmutassák cégük elismert, megbízható, hitelképes vállalat. A Bisnode tanúsítványt Európa számos országában használják, és a Skandináv országokban etalonnak számít üzletkötés esetén.
A Bisnode minősítés több hivatalos forrásból származó adaton alapul, úgy mint Igazságügyi Minisztérium adatai, cégbíróság bejegyzései, NAV és más hatóságok adatai. A hivatalos források adatai mellett beépíti a vállalatra vonatkozó pénzügyi információkat, úgy mint mérlegadatok, eredmény-kimutatás, trendek. A minősítés figyelembe veszi a cég vagy szervezet demográfiai adatait, azaz a cég életkorát, tevékenységét, méretét, tulajdonosait, azok kapcsolódásait. A Bisnode fizetési tapasztalat program adataiból beépíti a minősítésbe, hogy az adott vállalkozás határidőben vagy késéssel, azaz milyen fizetési fegyelemmel egyenlíti ki számláit. A fentieken kívül számos egyéb gyűjtött információt is hozzátesz a rendszer a Bisnode minősítéshez, úgy mint végrehajtási adatok vagy sajtóhírek.
Mivel a Bisnode minősítés nemcsak cégünk jelenlegi pénzügyi stabilitását mutatja, hanem a Bisnode minősítés kialakításának köszönhetően azt is, hogy ez elkövetkező egy évben milyen valószínűséggel válik fizetésképtelenné vállalkozásunk, büszkén állíthatjuk, hogy a Seacon Europe a jövőben is stabil szereplője lesz a piacnak.
MAJOSZ és Innoskart közös szervezésű üzleti találkozó
Vedd át az irányítást! Ez volt a hívószava a MAJOSZ (Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége) és az Innsokart Klaszter közös szervezésű Nyárköszöntő üzleti találkozójának, amely vidéki kkv fejlesztési kiskonferencián több, mint 20 vállalat képviselte magát június 21-én pénteken a napfényes Balatonszéplak-Felsőn.

A program előadásai arra kívánták felhívni a figyelmet, hogy a kkv szektorban nagyszerű ötletekkel, kisebb költségvetésből is lehet fejlődést elérni. Az első előadáson Kulcsár Alexandra, az ERP-consulting.hu vezető tanácsadója a járműalkatrészgyártásban alkalmazott vállalatirányítási rendszerekről tartott egy gondolatébresztő előadást, majd Dr. Györgypál László, a Pozi.tech képviseletében az ipari termelés hatékonyságának legfontosabb szűk keresztmetszetéről, azaz a logisztikáról beszélt, bemutatta hogyan lehet optimalizálni, pontosan nyomon követni az objektumok helyzetét és mozgását bármilyen típusú beltéri vagy kültéri környezetben, valós időben, a legnagyobb pontossággal.
A résztvevők nemcsak a kkv fejlesztési lehetőségekről kaphattak információkat, hanem egy könnyed Balaton parti ebéd után elektromos hajózáson is részt vettek, emellett át vehették az irányítást elektromos egykerekűek, elektromos rollerek, elektromos kerékpárok és elektromos autók, pontosabban két elképesztő Tesla felett.
A rendezvényen kipróbálható csodálatos eszközöket a MAJOSZ együttműködő partnereinknek köszönhettük: az izgalmas elektromos egykerekűeket és rollereket az I’NMOTION HUNGARY, a gyönyörű elektromos kerékpárokat a CSEPELBIKE, míg a lenyűgöző Teslákat az ETALON TOOLS KFT. ajánlotta fel. Az impozáns helyszínt és az elektromos hajózást a Calypso Étterem biztosította.
Forrás:
EUREKA program

A SEACON EUROPE sikeresen bekapcsolódott az NKFI Hivatal által meghirdetett „Az EUREKA programban való magyar részvétel támogatása (2018-2.1.3-EUREKA)” programba. A cseh LEVEL sro együttműködésével kidolgozott közös FLEETHEALTH projektjavaslat mind EU szinten, mind a két tagországban támogatást nyert. A két cég közös fejlesztéseinek az átfogó célja olyan automatizált adatgyűjtés kidolgozása, amely meghaladja a GPS nyomkövető eszközökkel történő szokásos adatgyűjtések körét azzal, hogy összegyűjtik a fedélzeti információkat (hibakódok) a vezérlőegységekből és/vagy további érzékelőkről, ezt kiegészítik a hivatalos bizonylatokból és a környezeti jellemzőkből származó értékekkel, az eredményt pedig a JÁRMŰ ÁLLAPOTÁNAK a PONTOS ÁBRÁZOLÁSÁRA használják fel.
FLEETHEALTH: Jármű egészségügyi és csalás felderítési megoldás a közúti közlekedés számára továbbfejlesztett fedélzeti egység, kommunikációs készülék és felhő alapú alkalmazásként működő flotta üzemeltetést támogató szoftver kifejlesztésével.
FLEETHEALTH projekt
Intelligens flottamenedzsment megoldásunk az integrált, vezeték nélküli vagy vezetékes érzékelők koncepcióját valósítja meg, amely a projekt során további elektronikusan gyűjtött és feldolgozott információkkal egészül ki a jármű eseményeinek felderítésére és nyomon követésére, a vállalatirányítás (MIS) és ügyviteli rendszer (ERP) információ-ellátására. A megoldás csökkenő üzemeltetési költségeket, tervezhetőbb kapacitásokat, a jármű „egészségi állapotára” és csalásmentes működésére gyakorolt pozitív hatásokat ígér.
A FLEETHEALTH projekt végrehajtásával a meglévő SEAFLEET (https://seafleet.hu/) terméket a cseh LEVEL (www.positrex.com) új fejlesztéseinek az integrálásával EU SZINTŰ MEGOLDÁSSÁ emelve, objektív mérési eredményeket biztosítva tesszük lehetővé a felhasználók számára, hogy jobb döntéseket hozzanak a flotta üzemeltetésével és a járművek használatával kapcsolatban. Ezt az értéknövekedést a közlekedésben a két teljesen újszerű JÁRMŰ EGÉSZSÉG és CSALÁS FELDERÍTÉS rendszermodulok kifejlesztésén keresztül fogjuk sikerre vinni.
Az új modulok a SEAFLEET flottakezelésben lesznek elérhetők, teljesen integrálva a vállalatirányítás folyamataiba.
https://www.eurekanetwork.org/
https://nkfih.gov.hu/palyazoknak/eureka-programban-valo/eureka-programban-valo
FleetHealth - Eureka nemzetközi projekt


Jármű egészségügyi és csalás felderítési megoldás a közúti közlekedés számára
Egy nemzetközi konzorcium tagjaként a SEACON EUROPE sikeresen bekapcsolódott az NKFI Hivatal által meghirdetett „Az EUREKA programban való magyar részvétel támogatása (2018-2.1.3-EUREKA)” programba.
Konzorcium
Egy nemzetközi konzorcium tagjaként a SEACON EUROPE sikeresen bekapcsolódott az NKFI Hivatal által meghirdetett „Az EUREKA programban való magyar részvétel támogatása (2018-2.1.3-EUREKA)” programba. A cseh LEVEL sro együttműködésével kidolgozott közös FLEETHEALTH projektjavaslat mind EU szinten, mind a két tagországban támogatást nyert.
A két cég közös fejlesztéseinek az átfogó célja olyan automatizált adatgyűjtés kidolgozása, amely meghaladja a GPS nyomkövető eszközökkel történő szokásos adatgyűjtések körét azzal, hogy összegyűjtik a fedélzeti információkat (hibakódok) a vezérlőegységekből és/vagy további érzékelőkről, ezt kiegészítik a hivatalos bizonylatokból és a környezeti jellemzőkből származó értékekkel, az eredményt pedig a JÁRMŰ ÁLLAPOTÁNAK a PONTOS ÁBRÁZOLÁSÁRA használják fel.
FleetHealth: Jármű egészségügyi és csalás felderítési megoldás a közúti közlekedés számára továbbfejlesztett fedélzeti egység, kommunikációs készülék és felhő alapú alkalmazásként működő flotta üzemeltetést támogató szoftver kifejlesztésével.
FleetHealth projekt
Intelligens flottamenedzsment megoldásunk az integrált, vezeték nélküli vagy vezetékes érzékelők koncepcióját valósítja meg, amely a projekt során további elektronikusan gyűjtött és feldolgozott információkkal egészül ki a jármű eseményeinek felderítésére és nyomon követésére, a vállalatirányítás (MIS) és ügyviteli rendszer (ERP) információ-ellátására. A megoldás csökkenő üzemeltetési költségeket, tervezhetőbb kapacitásokat, a jármű „egészségi állapotára” és csalásmentes működésére gyakorolt pozitív hatásokat ígér.
A FLEETHEALTH projekt végrehajtásával a meglévő SEAFLEET terméket a cseh LEVEL új fejlesztéseinek az integrálásával EU SZINTŰ MEGOLDÁSSÁ emelve, objektív mérési eredményeket biztosítva tesszük lehetővé a felhasználók számára, hogy jobb döntéseket hozzanak a flotta üzemeltetésével és a járművek használatával kapcsolatban. Ezt az értéknövekedést a közlekedésben a két teljesen újszerű JÁRMŰ EGÉSZSÉG és CSALÁS FELDERÍTÉS rendszermodulok kifejlesztésén keresztül fogjuk sikerre vinni.
Az új modulok a SEAFLEET flottakezelésben lesznek elérhetők, teljesen integrálva a vállalatirányítás folyamataiba.
Adatvédelem gyakorlata
GDPR – európai uniós adatvédelmi rende-let. Minden gazdálkodónak, szervezetnek alkalmaznia kell. A gyakorlati alkalma-zásról és az adatbiztonság témaköréről szakértőt kérdezünk.
Állíthatjuk, minden gazdálkodó, minden szervezet kezel személyes adatot. Azonosí-taniuk kell az adatkezeléseket, azok célját, jogalapját. Jogszabályi előírás: az Informá-ciós Önrendelkezési Jogról és az Informáci-ószabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info tv), valamint a GDPR (2016/679. számú Európai Parlament és Tanács Rendelete). A jogkövetéshez praktikus tanács: rendelkezni kell adatvagyon leltárral, kockázatelemzés-sel, adatvédelmi szabályzattal, és a munka-vállalók részére rendszeresített adatkezelésre vonatkozó nyilatkozatokkal, továbbá adatvé-delmi incidens esetére rendszeresített nyil-vántartási blankettával.
A témában az adatvédelem gyakorlati prak-tikáiról, óvatossági megoldásairól és az adat-biztonság témaköréről Pokó István szakértőt kérdeztük meg.
„A GDPR előírja, hogy az adatkezelőknek technikai és szervezési intézkedéseket kell végrehajtania az adatbiztonság garantálására. A megfelelés elválaszthatatlan része az infor-mációs rendszereik felkészítése, a külső véde-lem és a belső felügyelet kialakítása. Olyan IT biztonsági evidenciákat kell beépíteni, mint a felhasználóazonosítás, jogosultságkezelés, ví-rusvédelem, biztonsági mentések, incidenske-zelés... Az elvégzett feladatok járulékos hasz-not is hoznak magukkal, mert segítik a rendelet legnagyobb kihívásának az elszámoltatható-ságnak teljesítését is [5. cikk (2) bekezdés: Az adatkezelő felelős a törvény betartásáért, to-vábbá képesnek kell lennie e megfelelés igazo-lására]. Tehát nem elég az egyszeri megfelelés, folyamatosan bizonyítani kell a jó gyakorlatot! Egy jól felkészített rendszerben automatikusan keletkeznek azok a dokumentumok, biztonsá-gi/működési események naplói, melyek támo-gatják az előírt bizonyítékképzést.” – foglalta össze röviden Pokó István szakértő.
A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkama-ra számos alkalommal szervezett adatvédel-mi tárgyú oktatást, tréninget. A kamara a ha-táskörébe tartozó regisztrált gazdálkodóknak ismételt tájékoztatót biztosít 2019. áprilisban, térítésmentesen. Ide elsősorban a témában nem jártas „kezdőket” várjuk majd.
Jól felkészített IT rendszerben automatikussá válik a gdPR bizonyítékképzés. – Pokó István, fejlesztési igaz-gató, seacon Europe kft.