SmartGeoFish webinar

Dátum: 2022. június 3. 11.00-12.30

A magyar akvakultúra kihívásai és lehetőségei

Online rendezvény

2022. június 3-án kerül megrendezésre az első SmartGeoFish webinar, melynek célja az akvakultúra szektor főbb kih ...

SmartGeoFish webinár
2022. 05. 13.
11:32
Esemény

A magyar gazdák egyre nyitottabbak a csúcstechnológiai fejlesztésekre, annak érdekében hogy javítsák mindennapi munkájuk hatékonyságát. De kihasználják-e a gazdák a digitalizációban rejlő lehetőségeket? Valóban terjed a szenzorok és drónok haszn ...

Intelligens mezőgazdaság, digitalizált élelmiszeripar
2022. 05. 11.
9:30
Seacon hírek

IFAT 2022: A víz-, szennyvíz-, hulladék- és nyersanyag-gazdálkodás világvására

Messe München: 2022. május 30. – június 3.

2022. május 30. – június 3. között kerül megrendezésre a müncheni IFAT nemzetközi szakvásár, a víz-, szennyvíz-, hull ...

A Sensor2Net és a SWAM a müncheni IFAT vásáron
2022. 05. 09.
13:51
Seacon hírek

ERP-ben vagy célszoftverrel oldjunk meg célfeladatokat?

Viszonylag kevés olyan cég van, főleg a nagyobb gyártó vagy szolgáltató cégek között, amelyeknek ne érkezne el a pillanat, amikor el kell dönteniük: minden felmerülő funkcionális igényt ...

ERP-ben vagy célszoftverrel...?
2022. 05. 09.
13:04
Seacon hírek

Nagy érdeklődés mellett tartotta meg közös rendezvényét az Innoskart Klaszter, az iFood Élelmiszer Klaszter és az Innomine DIH 2022.05.03-án Kaposváron. Az esemény az iFood Élelmiszer Klaszter és az Innoskart Digitális Klaszter közötti együttműk ...

Hazai KKV-k jó gyakorlatai EU-s forrásból
2022. 05. 04.
9:20
Seacon hírek

A DIGILEAN HUB – melynek aktív résztvevőja Seacon Europe - a négy napig tartó kiállítás minden napján az “A. pavilon” 111/C standján érdekes előadásokat tart a lean management és az ipari digitalizáció számos területéről. 
2022.05.10-én ke ...

Digilean előadások az Ipar Napjai 2022 kiállításon
2022. 05. 02.
11:42
Esemény

A kapcsolatépítés jegyében kihagyhatatlan programra invitáljuk Önt és munkatársait! Klaszterközi hálózatépítésünk következő állomása Kaposvár, ahol 2022. május 3-án kedden, 13 órától találkozhat az iFood Élelmiszer Klaszter innovációs ötleteikhe ...

Élelmiszeripar és digitalizáció
2022. 04. 25.
9:21
Esemény

MaVíz Informatikai - Humánpolitikai Konferencia

A Magyar Víziközmű Szövetség évente mintegy 30 országos szakmai rendezvényt, konferenciát, értekezletet, ünnepséget, kiállítást és más eseményt szervez, amelyeken alkalmanként 100-500 szakember, ...

Vízipar 4.0 és a SWAM
2022. 04. 14.
10:43
Seacon hírek

Már küszöbön az I4MS Third Brokerage Event

 

Az I4MS egy EU kezdeményezés a feldolgozóipar digitalizálására. Célja a digitális technológiák elterjedésének a felgyorsítása, aminek a DigiNussInfo projekt is az egyik kedvezményezettje.
...

I4MS Brokering Event
2022. 04. 01.
11:09
Esemény

IOT Live Show 2022

Az élelmiszerek származásának, beépülés történetének az „Ekétől a tányérig” szlogen mentén való átláthatóvá tétele egyre markánsabb igényként jelentkezik. A mezőgazdasági szereplők, az élelmiszer gyártók, a többi logisztika ...

Yettel IOT Live Show 2022
2022. 03. 22.
13:58
Esemény

Az élelmiszerlánc átláthatóságának a biodió specifikus technikai támogatása a QST rendszerre lapozva a DigiNussInfo projekt keretében került megvalósításra. A projektzáró rendezvényen a konkrét adaptáció mellett az alaptermék más terül ...

ZÖLD ÉS DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A GYÁRTÁSBAN​
2022. 03. 18.
12:13
Esemény

SIRHA BUDAPEST NEMZETKÖZI ÉLELMISZERIPARI ÉS HORECA SZAKKIÁLLÍTÁS

 

SIRHA Hungexpo

 

Megtalálhatóak leszünk a Future Store Innovations 700 négyzetméteres standján belül. A kiállítás ideje alatt az Innoskart s ...

SIRHA Hungexpo
2022. 03. 16.
14:51
Esemény

A Seacon Museion projektje szerepel a B2B szekcióban.

On-line és on-site találkozók a Holiday World&Regional World kiállításon Prágában

A Prágai Matchmaking Business Meetings (MBM) Tourism Prague harmadik eseménye hibrid módon kerül megren ...

MBM Tourism Prague 2022 Esemény
2022. 03. 07.
14:45
Esemény

Február 10-én délután 3 órakor az Innoskart NYERŐ PROJEKT WEBINÁRján várjuk mindazokat, akik a DIH-ek által nyújtott támogatások és az Innoskart által mentorált projektek segítségével szívesen jutnának olyan forráskiegészítéshez, amelyből meg tu ...

Innoskart Nyerő Projekt webinár
2022. 02. 04.
14:51
Esemény

A videó itt tekinthető meg

Minőségellenőrzés és fogyasztói tájékoztatás:

2022-től a Bionuss Hungary üzemében digitális technológiát használnak a diófeldolgozás nyomon követésére, így termékeik minősége, életútja elektronikusan is követhető ...

DigiNussInfo projekt Videó
2022. 02. 03.
15:33
Egyéb hírek

SmartGeoFish az intenzív akvakultúráért

 

A SmartAgriHubs Open Call nemzetközi csapata arról tájékoztatta a magyar konzorciumot, hogy a Campden BRI, a Geofish és a Seacon Europe cégek közös javaslatát a SmartAgriHubs Open Call támogat ...

SmartAgriHubs támogatás
2021. 12. 10.
14:21
Seacon hírek

Seacon projektek a B2B szekcióban.

Horizon Europe Cluster 5 Climate, Energy and Mobility Nemzetközi Hálózatépítő esemény.

A Nemzetközi Hálózatépítő Eseményt a Törökország Tudományos és Technológiai Kutatási Tanácsa (TÜBİTAK) szerve ...

Horizon Europe Cluster 5 Esemény
2021. 10. 18.
9:22
Seacon hírek

A QST az európai színtéren

A Bionuss Kft-t és az Innoskart Digitális Innovációs Központot kiválasztották egy innovatív projekt végrehajtására a QST megoldás alkalmazásával.

A DIH-World Nemzetközi konzorcium támogatásra jelölte a ...

A QST az európai színtéren
2021. 09. 15.
10:00
Seacon hírek

Hazai vállalkozások együttműködése a víz szolgálatában.

Ha a szakmai és az informatikai tudás összetalálkozik, akkor abból valamilyen jelentős eredménynek kell születnie. Ugyanerre a következtetésre jutott a Waterscope Zrt. és a Seacon Europe ...

Együttműködés a víz szolgálatában
2021. 07. 13.
12:09
Seacon hírek

Az E!13370-MUSEION projekt 2021.07.02-án megkapta a nemzetközi Eureka bizottságtól az Eureka minősítést.

A kultúrális örökség modern technológiákkal történő védelmét megcélzó projekt koncepcióját román, török és magyar partnerekből álló k ...

A Museion projekt megkapta az Eureka minősítést
2021. 07. 02.
12:47
Seacon hírek

Amit tudni akartál a használt autókról és maradványértékről.

Előadás dátuma: 2021.06.30. 16:30

 

Tematika:

Egy rövid bemutatkozás után szakértőink véleményét több kérdésben is kikérjük:
– Mi al ...

Kerekasztal beszélgetés elismert szakértőkkel
2021. 06. 15.
12:47
Egyéb hírek

 

A SWAM a Virtuális zöldipari expo-n és konferencián

Az intelligens vízgazdálkodás monitoringot biztosító SWAM platform fő célja vízhez kapcsolódó hatékony információszolgáltatás, ezzel együtt a szakmai digitalizációs folyamatok tá ...

Ökoindustria 2021
2021. 04. 28.
10:47
Seacon hírek

Intelligens mezőgazdaság és mesterséges intelligencia nemzetközi konferencia

Amsterdam, Hollandia, 2021.01.21-22.

A projekt címe: Intelligens döntéstámogató megoldás fejlesztése az okos szőlőművelési technikák alkalmazása és elterjedése ér ...

Best Paper díjat kapott a Disavit Amsterdamban
2021. 01. 21.
17:06
Seacon hírek

Amiről nem szoktunk beszélni: az üzemanyag költség
Időtartam: 30 perc
Főbb témák: Hogy számoljuk, tervezhető-e. Hogy lehet csökkenteni.
Hol tankoljunk. Mi az üzemanyag kártya lényege, hogyan használjuk. Mi van az elektromos áram költségével?
...

Üzemanyag, Szerviz...
2021. 01. 14.
8:40
Seacon hírek

A Seacon Europe egy nemzetközi konzorcium tagjaként az Eurostars program keretében támogatást nyert egy intelligens döntéstámogató megoldás kifejlesztésére a szőlőtermesztés területén.

Intelligens döntéstámogató megoldás fejlesztése az okos s ...

Disavit - Intelligens szőlőtermesztés
2020. 10. 29.
10:10
Seacon hírek

Az elmúlt időszakban jó pár kérdést kaptunk, hogy mi ez a „Flotta Okosan”, ki van mögötte, mi a célja, …?

A célokat igyekeztünk (igyekszünk) a https://flottaokosan.hu/ oldalon is elmagyarázni, de akkor ezen az oldalon is megtesszük.

  ...

Mi ez a „Flotta Okosan”?
2020. 08. 24.
12:57
Egyéb hírek

Idén is folytatódik a KÉPES program, melyben cégünk is részt vesz

A KÉPES program (Közösségi Értékteremtő Program) elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a vállalati szféra és az önkormányzat összefogásában olyan megoldásra váró feladatok valós ...

Együtt Székesfehérvárért! – KÉPES program
2020. 07. 16.
12:41
Seacon hírek

Mit értünk az ipar4.0 alatt, mi tartozik ide? Mire jó az ipar4.0 és a digitalizáció? Mik ezek a rövidítések: IoT, IIoT, M2M, V2V, AI, MI, ML, AR/VR, Cloud...? Szinte nap, mint nap újabb fogalmak, rövidítések valamint szemléletmódok és eszközök j ...

IPAR 4.0 Szakmai nap
2020. 06. 11.
7:32
Egyéb hírek

Maximális biztonság, rugalmas elérés a felhőben bárhonnan

A Seacon elérhetővé tette SeaFleet flottakezelő megoldását Oracle felhőben, az Oracle legújabb, autonóm adatbázisán futva. Az Oracle Autonomous Database a világon elsőként önvezérelt m ...

A Seacon Oracle új szintre emeli a flottakezelést
2020. 05. 14.
14:11
Seacon hírek

2020-ban, nálunk pedig március elejétől nagyot változott a világ.

Nagyot változott az ügyfeleinknél, akik vagy a forgalom visszaesése miatt tervezik éppen újra az évet, (vagy az életüket), míg mások (pl. a futárszolgálatok) beleszakadnak a rá ...

Covid és a napi élet
2020. 05. 12.
9:16
Seacon hírek

Pontosan azt sem tudjuk, meddig tart, közben mi fog történni, mi lesz holnap, vagy egy hónap múlva, mégsem engedhetjük meg magunknak, hogy ne foglalkozzunk azzal, milyen változásokkal kell szembenéznünk hosszabb távon. Kezdjük az egyszerűbbel, m ...

Mire lehet számítani a koronavírus után?
2020. 04. 17.
7:41
Egyéb hírek

A koronavírus mindenkinek jelentősen megváltoztatta az életét. Ezek a változások helyenként nagyon fájóak, rengeteg kihívással, kockázattal, munkaszervezési teherrel járnak, ugyanakkor sokat segíthetnek, hogy racionalizáljuk a működésünket ...

Távmunka: kényszer vagy lehetőség?
2020. 04. 09.
10:54
Egyéb hírek

Tanúsítvány a pénzügyileg legstabilabb cégeknek

A Bisnode nemzetközi cégminősítő minden vállalkozás pénzügyi stabilitását, üzleti megbízhatóságát minősíti egy folyamatosan visszamért és bizonyított, nemzetközi szakértők által kialakított rend ...

A Seacon Europe megkapta a Bisnode AA tanúsítványát
2019. 08. 16.
11:59
Seacon hírek

Vedd át az irányítást! Ez volt a hívószava a MAJOSZ (Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége) és az Innsokart Klaszter közös szervezésű Nyárköszöntő üzleti találkozójának, amely vidéki kkv fejlesztési kiskonferencián több ...

MAJOSZ és Innoskart közös szervezésű üzleti találkozó
2019. 07. 24.
6:42
Seacon hírek

Jármű egészségügyi és csalás felderítési megoldás a közúti közlekedés számára

Egy nemzetközi konzorcium tagjaként a SEACON EUROPE sikeresen bekapcsolódott az NKFI Hivatal által meghirdetett „Az EUREKA programban való magyar részvétel támogatá ...

FleetHealth - Eureka nemzetközi projekt
2019. 05. 20.
21:11
Seacon hírek

A SEACON EUROPE sikeresen bekapcsolódott az NKFI Hivatal által meghirdetett „Az EUREKA programban való magyar részvétel támogatása (2018-2.1.3-EUREKA)” programba. A cseh LEVEL sro együttműködésével kidolgozott közös FLEETHEALTH projektjavaslat m ...

EUREKA program
2019. 05. 20.
5:52
Seacon hírek

GDPR – európai uniós adatvédelmi rende-let. Minden gazdálkodónak, szervezetnek alkalmaznia kell. A gyakorlati alkalma-zásról és az adatbiztonság témaköréről szakértőt kérdezünk.
Állíthatjuk, minden gazdálkodó, minden szervezet kezel személyes a ...

Adatvédelem gyakorlata
2019. 04. 05.
14:13
Seacon hírek

A Seacon Europe egy nemzetközi konzorcium tagjaként az Eurostars program keretében támogatást nyert egy intelligens vízgazdálkodási döntéstámogató megoldás kifejlesztésére.

Konzorcium

Seacon Europe (Magyarország) (vezető partner)
Bei ...

SWAM Eurostars nemzetközi projekt
2019. 03. 13.
11:47
Seacon hírek

Az Innoskart klaszter 2018 január 30-adikán „ismerkedési délelőttöt” tartott a 80-nál több céget és intézményt számláló tagjai számára, amit az elmúlt időszakban történt jelentős tagbővülés tett indokolttá. A gördülékeny lebonyolítás érdekében p ...

Egy újabb sikeres rendezvényen vagyunk túl
2018. 02. 02.
9:12
Seacon hírek

2017 őszén stratégiai szövetségre lépett az Adamo nevű ügyviteli rendszert fejlesztő és képviselő Webpartners és a  Seacon Europe.
 

Az együttműködés keretében a két cég egyrészt kölcsönösen képviseli egymás termékeit a piacon, má ...

CRM-re mindenkinek szüksége van
2017. 12. 12.
8:48
Seacon hírek

2017. november 29-én a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara székházában tartott fórumon bemutatták a „Gazdasági Körkép 2017” című kiadványt, melyben összefoglalták a 2016. év megyei gazdaság folyamatait.  

A folyóirat bet ...

Gazdasági Körkép 2017
2017. 11. 30.
12:50
Seacon hírek

A Blueprint nevű globális képzési program egymillió kis- és középvállalkozást okít világszerte.
A Facebook Blueprint egy ingyenes online képzési és minősítési program, amelyet a Facebook 2015-ben indított el azért, hogy elősegítse vele a kis- ...

Ingyen lehet marketinget tanulni a Facebookról
2017. 11. 13.
11:58
Egyéb hírek

Kedden délután rendezte első üzleti szalonját a MagNet Bank székesfehérvári kirendeltsége. A kick-off teadélutánon Orosz Csaba a Fehérvári Közösségi Pont fiókvezetője mellett Cser-Palkovics András polgármester és Pozsonyi Gábor a MagNet Bank vez ...

Kick-off teadélután a MagNet Banknál
2017. 11. 10.
12:49
Egyéb hírek

Mostanában elég gyakran jut eszembe egy régi-régi történet…
Egyetemistaként egy koranyári estén egy barátommal, és más kollégista társainkkal kissé kapatosan mentünk hazafelé a kollégiumba. A barátom egyszer csak megállt egy villanyoszlop elő ...

GDPR ‒ sikerül, vagy megbukunk?
2017. 11. 07.
9:14
Egyéb hírek

A napokban megjelent kártevő a Microsoft Word egyik, október elején felfedezett sérülését használja ki.
A sérülékenységet október elején publikálták, rá néhány napra egy hazai blogon is megjelent a hír, és ezután mindössze 2 hét kellett, hogy ...

Malware támadás a Wordön keresztül
2017. 10. 31.
9:43
Egyéb hírek

A BIG DATA és az Európai Unió adatvédelme ‒ mi fog történni 2018 május 25.-e után?
Cikksorozatunk nyolcadik kérdése: Milyen feladatokat és lehetőségeket eredményez az uniós adatvédelmi reform a nagy adathalmazok feldolgozásával összefüggésben?
...

A BIG DATA és az Európai Unió adatvédelme
2017. 10. 31.
8:19
Egyéb hírek

2018. május 25. ‒ ez az a határidő, amelytől az Európai Unió minden tagállamában működő minden szervezet számára hatályba lép a GDPR, vagyis az Európai Unió Adatvédelmi Rendelete, amely ettől a naptól közvetlenül alkalmazandó lesz az EU minden t ...

GDPR - A nagy visszaszámlálás
2017. 09. 26.
10:48
Egyéb hírek

A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara vezetése, az Enterprise Europe Network Közép-dunántúli Regionális Iroda szervezésében tartott országos rendezvényen felkértek néhány vállalkozót, hogy ossza meg nyilvános tapasztalatait és véleményeit az ...

Vállalkozók beszélgetése az EEN szakmai találkozón
2017. 09. 14.
10:45
Seacon hírek

A Seacon Europe mindig is nagyon fontosnak tartotta a nemzetközi kapcsolatok kialakítását elsősorban a környező országokkal, de Európa távolabbi részeivel is. A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara közreműködésével bő 4 éve működünk együtt az ...

Egy KKV és egy hálózat együttműködése
2017. 09. 07.
15:07
Egyéb hírek

Az Innoskart Kft. támogatásával a Seacon Europe Kft. egy munkatársa 2017. július 2-a és 13-a között részt vett a Natureef projekt keretében egy üzleti úton Limában, ahol megbeszéléseket folytatott az erdészet és a mezőgazdaság különböző területe ...

Az Erdőőr Peruban
2017. 07. 20.
11:07
Seacon hírek
previous arrow
next arrow
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Slider

A koronavírus mindenkinek jelentősen megváltoztatta az életét. Ezek a változások helyenként nagyon fájóak, rengeteg kihívással, kockázattal, munkaszervezési teherrel járnak, ugyanakkor sokat segíthetnek, hogy racionalizáljuk a működésünket magánemberként, cégként, de akár társadalmi szinten is. Ilyen racionalizálási lehetőség pl. a távmunka fokozott alkalmazása, ami a probléma ránk zuhanásakor egyszerű kényszer, a vele járó összes technikai, jogi, munkaszervezési, no meg etikai vonatkozásával, másrészt egy remek lehetőség, hogy áttérjünk egy olcsóbb, környezettudatosabb, időtakarékosabb működési modellre, kihasználva a felhő alapú megoldások előnyeit.

Az általános elmélkedés helyett nézzünk gyakorlati példákat, azaz mit jelent ez egy szoftverfejlesztő cég, valamint az ügyfeleknek nyújtott lehetőségek vonatkozásában? Minden téren irány az online munkavégzés, aminek a háttere esetenként saját infrastruktúra, de egyre nagyobb mértékben a „felhő”.

Mit jelent ez a belső működésben?

Kereskedelem

Az ügyfél-kapcsolattartás követése és támogatása eddig is egy felhő alapú alkalmazásra épülve történt, ami esetünkben az Adamo nevű CRM és feladatmenedzsment eszköz. Ide kerülnek az ügyfél adatok, az ügyfelekkel kapcsolatos események, feljegyzések, dokumentumok és iratok. Itt követhetők a lead-ek, külön kategóriákba sorolva az ajánlatok, és szerződések, továbbá itt történik a számlázás és folyószámla kezelés, azaz egy teljes ügyfél és feladatokra bontható projekt életútkövetés. Mindez tehát felhő alapon, sőt okostelefonon is elérhető módon. A nélkülözhetetlen külső konzultációk, megbeszélések a „Napi kommunikáció” alcím alatt leírtaknak megfelelően szintén átkerültek az online térbe, így irodai jelenlétet gyakorlatilag nem igényelnek.

Marketing

Ez a tevékenységünk meghatározóan erős inbound marketing fókuszú online marketingre épül, azaz jellemzően nem mi keressük a lehetséges vevőinket (tukmálva a portékánkat), hanem termékenként önálló weboldalakon tesszük könnyen megtalálhatóvá a kínálatunkat. Ezeken a tematikus weboldalakon a kapcsolódó szakterületekről igyekszünk saját termékünktől független, általánosan is hasznos információkat, tudást és vizuális élményt is közvetíteni. A dolog elég jól működik, hiszen adott ügyféllel gyakran akkor kerülünk először kapcsolatba, amikor ő már bemutatót, vagy ajánlatot kér. Saját tapasztalatunk szerint ez nem csak olcsóbb, de sokkal hatékonyabb is, mint az outbound változat. A szakmai alapfogások jó alkalmazása természetesen itt is fontos: a landing page optimalizálás, a Social Media, a SEO, a design, a jó tartalom és a folyamatos odafigyelés együtt hozzák a kívánt eredményt. Ez a munka így szintén jól végezhető távmunkában.

Szoftverfejlesztés, és a kapcsolódó projektmenedzsment

A fejlesztői munka koordinálása és adminisztrálása évek óta egy agilis projektmenedzsmentet támogató, Targetprocess nevű eszközre épül, amelyben, kihasználva a tipizálási lehetőségeket, kialakítottunk egy Seacon-specifikus fejlesztési projektfolyamatot. Ebben két fő dimenzió, tartalom és idő szempontjából definiáljuk a feladatokat. A projektszint alatt mérföldköveket, nagyobb feladatokat és ezek részletes, fejlesztői szintű bontását is felvisszük. Idő szempontjából nagyobb, több hónapos verziókat és ezek kisebb, heti/havi bontását alakítjuk ki, majd ezekhez rendeljük a feladatokat. Az egyes fejlesztések tesztelési folyamatát is részletesen tudjuk követni. Ugyanezzel az eszközzel valósítjuk meg a szupport típusú munkáinkat is, ahol kisebb feladatok, hibajavítások érkeznek rendszeresen az ügyfelektől és ezek állapotának követése is fontos.

A fejlesztők az időráfordításokat itt jelzik. A TP-ben tehát látszik, kinek mikor milyen feladatai vannak, melyik ügyfél milyen projektjén dolgozik és ez – különböző szempontokból – riportálható is, természetesen távoli eléréssel. A megoldás nagy előnye, hogy úgy ad módot a fejlesztőknek saját feladataik alábontására, csoportos megoldására, hogy ez a munkacsoporton belül, illetve vezetőik számára is átlátható, kontrollálható, miközben a fejlesztői kreativitás is érvényre juthat. Az óhatatlanul szükséges konzultációk online történnek, így a fejlesztői szobák is üresek.

Napi kommunikáció

A minden tevékenységünkhöz szükséges megbeszélések döntő módon átkerültek az online térbe. Erre számtalan fizetős és ingyenes eszköz létezik, igazából ízlés, vagy szokás dolga, ki mit használ. A privát szféra természetesen itt is tiszteletbe tartandó, pl. minden munkatárs számára lehet céges (azaz munka céljára használt) Skype címe (ahogy a munkahelyi, és a privát e-mailcímek használata is elkülönítendő). A csoportmunka támogatásának jó eszköze lehet a Teams, egy konzultáció, bemutató, vagy akár oktatás megtartása megoldható Viberrel, Skype-al, Zoom-mal, Webex-el, vagy számtalan hasonló eszközzel, kinek mi szimpatikus. Mi többnyire a felsorolt eszközöket használjuk, de ha az ügyfélnél más a standard, természetesen alkalmazkodunk.

Összegezve

Eddig is olyan eszközbázist használtunk, ami a távoli munkavégzést lehetővé teszi, de a személyes kapcsolattartás nyújtotta hatékonyabb információcsere miatt jobban szerettünk „bent” dolgozni. Egy közös kávézás, tea ivás közbeni beszélgetés a konyhában sokszor segít adott probléma megoldásában, hiszen ha valaki segít más szemlélettel közelíteni egy problémához, segíthet, hogy ne a csőlátás uralkodjon rajtunk. Az sem példátlan, hogy egy kollégának elég elmondani egy szakmai problémát, és mivel ahhoz, hogy ő megértse, ezt szabatosan, összeszedetten kell tegyük, a kiselőadásunk végére „megvilágosodunk”. Igen, a „benti” munkavégzésnek számtalan előnye van.

Nézzük a dolog másik oldalát, a távmunkát. Nem kell bemenni, nem kell hazamenni, azaz buszozni, autózni, ami elég fölösleges időtöltés. A konzultációkra ugyan kicsit jobban föl kell készülni, hiszen bármilyen jók is a használható eszközök, azért mégis más, nincs metakommunikáció, nem lehet kiugrani egy szükséges iratért, dokuért. És ez mindjárt előny is, hiszen így összefogottabb tud lenni a dolog. Esetleg rádöbbenhetünk, mint cég, hogy a fejlődéssel járó irodabővítési kényszer nem is akkora kényszer, azaz a rezsi is csökkenthető.

Néhány hónap alatt ezekről bőséges tapasztalataink lesznek, amiket amúgy talán évek alatt sem szereztünk volna meg. Tanulunk.

Mire kell kiemelt figyelmet fordítanunk távmunkavégzés esetén?

Technológiailag minden adott, hogy feladatainkat személyes találkozások nélkül is elvégezzük, a kapcsolattartás, az adatcsere is átkerülhet a digitális térbe. Alapvetően fontos tehát, hogy tisztában legyünk az online lehetőségekkel, de ugyanilyen fontos a potenciális hibák, veszélyek, visszaélési pontok ismerete, minél több kollégánk dolgozik otthon, minél szenzibilisebb adatokkal, annál inkább.

Ahol eddig nem volt gyakorlat a távmunka – csak a gyors szükséghelyzetre reagálva döntöttek e megoldás mellett – kiemelten fontos azoknak a lehetőségeknek a feltárása, amelyek alkalmasak a céges adatok védett, biztonságos továbbítására és tárolására.

Ez a kérdés – különösen KKV szinten – messze nem a helyén kezelt. Az teljesen természetes, hogy biztonsági őrök vigyázzanak a telephelyre, a cég eszközeire, miközben az adatvagyon védelme sokak fejében szinte meg sem fordul. Ez azért különösen érdekes, mert eljutott a világ oda, hogy az információ és adatlopás üzleti jelentősége már a fegyverkereskedelem, és/vagy a kábítószer kereskedelem nagyságrendébe került.

Amire tehát kiemelten figyelni kell, az az információ és adatvédelem!

Hogy mik a gyakorlati kockázatok, mit tehetünk ezek csökkentése érdekében, azt következő írásomban fejtem ki.

Mire lehet számítani a koronavírus után?

A cikk először az Innoskart Magazinban jelent meg: innoskart.digital

Berkovich Gábor,

Ügyvezető igazgató - Seacon Europe

A cikk az